Hoe bent u verzekerd als u schade aan uw auto heeft?
Welk pakket past
bij jouw auto?
Voor de kentekencheck ga je naar een reken- en adviestool
- Bij schade kies je zelf een garage
- Vervangend vervoer. Geen eigen risico
- Check onze allriskverzekering
- Verzeker snel en met gemak je auto
Veelgestelde vragen
Algemeen
Hoe kan ik mijn polisvoorwaarden ontvangen?
Deze kun je vinden bij onze voorwaarden en informatiedocumenten.
Hoe kan ik IziWise bereiken?
We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief). 088 – 818 28 28.
In noodsituaties (ernstig ongeval of bij pech onderweg) 24/7 bereikbaar (lokaal tarief). 020 – 851 22 75.
Kan ik mijn polissen digitaal inzien?
Nog niet, hier wordt hard aan gewerkt.
Je kunt je polisinformatie altijd opvragen per mail aan info@iziwise.nl.
Telefonisch helpen we je ook graag op 088 – 818 28 28.
Ik wil een wijziging doorgeven. Hoe kan ik dat doen?
Wil je een wijziging aan ons doorgeven, bijvoorbeeld je verhuizing of vervanging van je huidige auto door een nieuwe auto? Stuur ons dan een mail. Vermeld daarbij duidelijk:
- Je klantnummer
- Je NAW-gegevens
- Het soort wijziging dat je wilt doorgeven
- De relevante gegevens van deze wijziging
Mijn auto is verkocht. Hoe kan ik de verzekering opzeggen?
Je zegt je verzekering op door ons een kopie te mailen van het vrijwaringsbewijs van je auto. Wij zullen je verzekering dan beëindigen op de datum dat wij het vrijwaringsbewijs hebben ontvangen.
Wat is de opzegtermijn van mijn verzekeringen?
Je kunt je polis dagelijks opzeggen. Er geldt daarbij een opzegtermijn van een maand. Bij verkoop van de auto, geldt geen opzegtermijn (zie het antwoord op de vorige vraag).
Autoverzekering
Ik ga een nieuwe auto kopen, hoe geef ik dit door?
Doe de kentekencheck en sluit direct de autoverzekering af die bij je past. Je rijdt verzekerd weg met een voorlopige dekking.
Ik koop in het weekend een nieuwe auto ben ik dan verzekerd?
Ja hoor. Doe de kentekencheck en sluit direct de autoverzekering af die bij je past. Je rijdt verzekerd weg met een voorlopige dekking.
Zijn mijn accessoires ook mee verzekerd?
Accessoires zijn standaard meeverzekerd op de autoverzekering met een WA Beperkt Casco en WA Casco WA Allrisk.
Ben ik ook verzekerd voor ruitschade?
Je bent verzekerd voor ruitschade met WA Beperkt Casco en WA Casco en WA Allrisk. Bij ruitreparatie is er nooit een eigen risico. Bij ruitvervanging door het eigen IziWise autobedrijf is er ook geen eigen risico.
Neemt Iziwise mijn schadevrije jaren over?
Heb je schadevrije jaren bij een andere verzekeraar opgebouwd? En ga je een autoverzekering afsluiten bij IziWise? Dan nemen wij deze jaren over. Je oude verzekeraar geeft dit aantal door aan Roy-data. Dit is een Nederlandse databank waarin verzekeraars het aantal schadevrije jaren van hun verzekerden zetten. Wij zien dit. En verwerken het automatisch in je polis. Je hoeft zelf dus niks te doen!
Kan mijn (ex) partner mijn schadevrije jaren overnemen?
Ja dat kan. Stuur ons dan een afstandsverklaring waarmee de registratie van je (ex-)partner kan worden overgenomen uit Roy-data. Deze verklaring moet ingevuld en ondertekend zijn door de (ex-)partner die zijn/haar opgebouwde schadevrije jaren volledig overdraagt naar jou. Vraag het formulier bij ons op als je hier gebruik van wilt maken.
Hoeveel no-claimkorting krijg ik op mijn verzekering?
Je ontvangt bij ons tot maar liefst 85% no-claimkorting. Het aantal schadevrije jaren en de no-claimkorting staan op je laatste polisblad vermeld.
Is voor mijn auto een WA-verzekering verplicht?
Ja, het is in Nederland verplicht om minimaal een WA-autoverzekering af te sluiten.
Krijg ik mijn polis, de voorwaarden en de Groene Kaart opgestuurd?
Als wij je verzekeringsaanvraag definitief geaccepteerd hebben, ontvang je binnen 2 werkdagen per e-mail de polis en groene kaart als bevestiging. Je hebt 14 dagen bedenktijd om je aanvraag te annuleren.
In welke landen ben ik verzekerd?
De Groene Kaart is een internationaal verzekeringsbewijs voor je auto. Binnen de Europese Unie is het voldoende als je deze digitaal kan tonen, bijvoorbeeld op je telefoon. Maar het is handig om de Groene Kaart uit te printen zodat je ‘m bij je hebt. Dit kan in zwart-wit en hoeft niet op groen papier. In de volgende landen is de originele Groene Kaart wel verplicht.
- Albanië;
- Bosnië en Herzegovina;
- Iran;
- Israël;
- Marokko;
- Moldavië;
- Montenegro;
- Oekraïne;
- Servië;
- Tunesië;
- Turkije;
- Joegoslavische Republiek;
Hoe wordt de hoogte van mijn premie bepaald?
Je premie wordt bepaald aan de hand van je aantal schadevrije jaren. Hoe meer schadevrije jaren, des te hoger je korting. Daarnaast zijn ook de volgende punten van invloed op de hoogte van de premie:
- leeftijd
- postcode
- gewicht van de auto
- (alleen bij Cascodekking) de nieuwwaarde van de auto
Kan ik mijn Autoverzekering ook uitbreiden?
Ja dat kan. Je kunt dit pakket uitbreiden met:
- Pechhulp Nederland
- Pechhulp Europa
- Schadeverzekering Inzittenden
- Rechtsbijstand
Wanneer verandert je premie door schade?
Als je schade hebt gemeld, kan je premie voor het volgende jaar worden aangepast. Wil je weten wat de gevolgen zijn voor je premie? De volgende regels gelden: Heb je het afgelopen jaar geen schade geclaimd op je verzekering? Je stijgt dan automatisch een trede op de Bonus Malus-ladder en je aantal schadevrije jaren verhogen wij met plus 1.
Ben ik per direct verzekerd bij IziWise?
Als je een nieuwe autoverzekering hebt aangevraagd bij IziWise gaat je verzekering in op de door jou gekozen datum. Het tijdstip waarop de autoverzekering is afgesloten is het vroegste moment waarop de dekking begint. Wij vergoeden dan ook geen schade die voor dit tijdstip is ontstaan.
Krijgt de verzekering voor mijn tweede gezinsauto ook korting en hoeveel is dit?
IziWise kent een korting voor een 2e gezinsauto, waar je partner in rijdt. Deze korting is gelijk aan de korting op de verzekering met de meeste schadevrije jaren. De korting wordt op 1 extra auto toegekend.
Hoe kan ik mijn auto het beste verzekeren?
Dit is afhankelijk van je persoonlijke situatie en wensen. We helpen je hier graag bij.
Wat gebeurt er met mijn verzekering als ik de premie niet op tijd betaal?
Als je de premie niet of niet op tijd betaalt, loop je het risico dat de dekking op jouw verzekering wordt stopgezet of dat jouw verzekering wordt beëindigd. Dit betekent dat een eventuele schade voor je eigen rekening komt. De betalingsverplichting blijft wel bestaan.
Schade
Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade of diefstal melden?
Zo snel mogelijk aan IziWise. Geef je schade of diefstal (link naar diefstal) online of telefonisch aan ons door.
Hoe werkt het schadeformulier?
Bij een ongeval of aanrijding vul je altijd een Europees Schadeformulier in, samen met de tegenpartij. Ook bij schade door een onbekende tegenpartij of door een dier waarvan de eigenaar onbekend is, vul je een Europees schadeformulier in. Deze informatie is nodig voor de afhandeling van de schade.
Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?
Vul een schadeformulier in en stuur foto’s en eventuele andere documenten mee met het schadeformulier. Mail deze dan naar: schade@iziwise.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.
Wat is een eigen risico?
Als je schade aan je auto laat herstellen door jouw eigen autobedrijf dat op je polis staat, heb je geen eigen risico. Laat je de schade herstellen door een andere schadehersteller, dan geldt er een eigen risico van €150,-
Krijg ik bij schadeherstel een vervangende auto?
Is je auto Beperkt Casco of Allrisk verzekerd en laat je je auto repareren door het IziWise autobedrijf dat op je polisblad staat, dan heb je de gehele reparatieperiode recht op een vervangende auto tot maximaal 10 dagen bij beperkt casco en max 30 dagen bij Allrisk. Bij herstel door een andere schadehersteller en bij ruitschade is er geen recht op een vervangend auto.
Is de schade ook verzekerd als ik iemand anders in mijn auto laat rijden?
Ja, maar niet als deze persoon het meest in de auto rijdt (en dus hoofdbestuurder is) of geen in Nederland geldig rijbewijs heeft. Als die ander schade veroorzaakt, kunnen wel je Bonus Malus-korting en de schadevrije jaren die je hebt opgebouwd omlaag gaan.
Schade melden? Zo doe je dat
- vul het schadeformulier in, maak foto's en bel ons: 088 818 28 44
- Buiten kantoortijden meld je jouw schade via mobielschademelden.nl
- Diefstal? Bekijk hier hoe je aangifte doet. Bel daarna naar ons.